Tips & Trucs - Microsoft Windows - Windows XP

Mijn documenten verplaatsen

De map Mijn documenten staat standaard op de C-schijf. Veel gebruikers maken echter gebruik van een aparte programma- en data-schijf. De data staat dan op de D-schijf. Om de map Mijn documenten naar de data-schijf te verplaatsen, handelt u als volgt:

  • Open de Verkenner.
  • Klik met de rechtermuisknop onder Andere locaties op de map Mijn documenten.
  • Selecteer in het getoonde snelmenu de optie Eigenschappen.
  • Selecteer indien nodig het tabblad Doel.
  • Klik op de knop Verplaatsen.
  • Selecteer in het dialoogvenster Selecteer een locatie een nieuwe locatie op de D-schijf en klik op OK.
  • Bevestig de vraag of u alle documenten naar de nieuwe locatie wilt verplaatsen met Ja.
  • De documenten worden vervolgens naar hun nieuwe locatie verplaatst.
Tips & Trucs

Office 2013: Vorige versies gebruiken

Tijdens het werken met een document kun je teruggrijpen naar een voorgaande versie. Hieruit kan dan bijvoorbeeld een stukje tekst worden gekopieerd, maar ook kan het hele document kan worden opgeslagen en zo het huidige bestand vervangen. (24-7-2014) Lees verder...

Excel 2013: Bestanden als alleen lezen delen

Als je de gegevens in een werkmap wilt delen met iemand, kan het handig zijn als ze deze niet kunnen aanpassen. Naast het beveiligen van een werkmap kun je dan ook kiezen voor het bewaren van de werkmap in een ander bestandsformaat. (17-7-2014) Lees verder...

Boekentip

XL gids iPad voor senioren

Lida Boonstra

€ 24,95

Bestellen

Lida Boonstra is de auteur van deze XL gids ‘iPad voor senioren’. Als eigenaar van BIXweb verzorgt zij workshops voor senioren over het werken op de iPad en computers. Lees verder...

Woordenboek
Woordenboek