Tips & Trucs - Microsoft Windows - Windows XP

Mijn documenten verplaatsen

De map Mijn documenten staat standaard op de C-schijf. Veel gebruikers maken echter gebruik van een aparte programma- en data-schijf. De data staat dan op de D-schijf. Om de map Mijn documenten naar de data-schijf te verplaatsen, handelt u als volgt:

  • Open de Verkenner.
  • Klik met de rechtermuisknop onder Andere locaties op de map Mijn documenten.
  • Selecteer in het getoonde snelmenu de optie Eigenschappen.
  • Selecteer indien nodig het tabblad Doel.
  • Klik op de knop Verplaatsen.
  • Selecteer in het dialoogvenster Selecteer een locatie een nieuwe locatie op de D-schijf en klik op OK.
  • Bevestig de vraag of u alle documenten naar de nieuwe locatie wilt verplaatsen met Ja.
  • De documenten worden vervolgens naar hun nieuwe locatie verplaatst.
Tips & Trucs

Word 2013: Sortering van een lijst aanpassen

Als je een lijst maakt in Word dan staat deze niet altijd direct in de definitieve volgorde. Nu kun je door middel van knippen en plakken de lijst goed zetten, maar het kan ook makkelijker. (21-5-2015) Lees verder...

Office 2013: Opstartscherm niet meer laten zien

Als u gebruikt maakt van een aanraakscherm kan het gebeuren dat je een knop in het lint niet precies raakt en daardoor een andere functie activeert. Door een kleine aanpassing zijn dit soort foutjes te voorkomen. (14-5-2015) Lees verder...

Boekentip

Handboek WordPress 4.0

Dirkjan van Ittersum

€ 29,95

Bestellen

Bij uitgeverij Van Duuren Informatica is een nieuw boek verschenen over WordPress 4.0. WordPress is een populair contentmanagementsysteem voor websites. Het programma is geliefd om zijn gebruiksgemak en uitbreidingsmogelijkheden. Lees verder...

Woordenboek
Woordenboek