Tips & Trucs - Microsoft Windows - Windows XP

Mijn documenten verplaatsen

De map Mijn documenten staat standaard op de C-schijf. Veel gebruikers maken echter gebruik van een aparte programma- en data-schijf. De data staat dan op de D-schijf. Om de map Mijn documenten naar de data-schijf te verplaatsen, handelt u als volgt:

  • Open de Verkenner.
  • Klik met de rechtermuisknop onder Andere locaties op de map Mijn documenten.
  • Selecteer in het getoonde snelmenu de optie Eigenschappen.
  • Selecteer indien nodig het tabblad Doel.
  • Klik op de knop Verplaatsen.
  • Selecteer in het dialoogvenster Selecteer een locatie een nieuwe locatie op de D-schijf en klik op OK.
  • Bevestig de vraag of u alle documenten naar de nieuwe locatie wilt verplaatsen met Ja.
  • De documenten worden vervolgens naar hun nieuwe locatie verplaatst.
Tips & Trucs

iPad: Schakelen met de schakelaar

Naast de volumeknop zit een schakelaar waarmee u het geluid van de iPad uit kunt zetten. U hebt echter nog een mogelijkheid: het scherm vastzetten zodat het niet meedraait met het kantelen van de iPad. (10-8-2015) Lees verder...

Word 2013: PDF-bestanden bewerken

In Word 2013 is het mogelijk om PDF-bestanden te openen en bewerken. Uiteindelijk kun je het bestand dan weer opslaan als PDF-bestand, maar het is ook mogelijk om er een Word-document van te maken. (1-8-2015) Lees verder...

Boekentip
Woordenboek
Woordenboek